Communication At School

Een periode van een mensenleven die effect heeft op de toekomst

In afstemming met docenten en leerlingen om het school leef en leerklimaat gezond, inspirerend, gezellig en leerzaam te laten zijn


Inhoud

  • Aandacht voor de sociaal, emotionele  en gedrags- ontwikkeling van mensen. 
  • Leerlingen hun kwaliteiten en sociale competenties helpen te ontwikkelen en te versterken.
  • Afzonderlijke leerlingen betrokken houden bij hun persoonlijke leerdoel
  • Eenvoudig de individuele leerdoelen van uw deelnemers inventariseren en daar bewust van blijven
  • Het geven van reflectie en feedback
  • Groepsdynamica activeren
  • Ervarend leren
  • Omgaan met spanningen zowel individuele als collectieve
  • Inzicht in eigen valkuilen en kwaliteiten en het in staat zijn daar op adequate manier mee om te gaan
  • Individuele leerbehoeften van deelnemers inventariseren zodat daar op ingespeeld kan worden
  • Creëren van een positief groepsklimaat
  • Omgaan met lastig gedrag van individuen in uw groep
  • Eigen valkuilen leren (her)kennen en alternatief gedrag ontwikkelen
  • Eigen kwaliteiten bewust inzetten

Beschrijving van het aanbod
Het bieden van ondersteuning als onderwijsinstelling bij het ontwikkelen van  sociaal-emotionele vaardigheden zit hem in de basis van de gehele schoolcultuur. Het zit hem in hoe er met elkaar gesproken wordt, geluisterd,  samengewerkt wordt, het omgaan met verschillen, culturen, kwaliteiten, conflicten oplossen, omgaan met groepsdruk, rekening houden met elkaar. Hoe we samen leren, spelen, lachen, verdriet delen. Hoe je als school staat voor wat belangrijk is. Belangrijke zaken voor zowel docenten als leerlingen.
Er zijn verschillende sociale vaardigheidstrainingen die aan te bieden zijn op scholen. Zowel door iMA-Training&Begeleiding als lesmaterialen die daar op in gaan. Het integreren van sociale vaardigheden en de daaruit voortvloeiende normen en waarden van een school uit te kunnen stralen, heeft een andere aanpak nodig. Het gaat om de ontwikkeling van een visie, die effectiever zal blijken dan een serie technieken of geconditioneerde gedragingen. De trainer werkt samen met zowel docenten als de leerlingen. Niemand wordt voor het blok gezet, het is een puur samenspel waarin op een positieve, vriendelijke en gezellige manier tot adequaat gedrag  gekomen zal worden, waar zowel docenten als leerlingen achter kunnen staan.

Investering van tijd 
Wij hanteren een transparant tariefsysteem. Hoe groter het aantal deelnemers, hoe lager de tarieven per persoon. De meeste scholen kunnen de in rekening gebrachte omzetbelasting (BTW) terugvorderen. 
Het trainingstraject zal plaats vinden op de locatie en datum die in overleg zal worden vastgesteld.

Extra faciliteiten
Tussen de bijeenkomsten door kan iedere deelnemer gratis gebruik maken van de persoonlijke begeleiding van iMA-Training&Begeleiding per mail, telefoon of Skype. Dit houdt in dat op de momenten dat het ‘echt’ nodig is er ondersteuning geboden wordt om het vooraf aan de workshop gestelde doel te bewerkstelligen.


Labels: